Proje Hakkında

Proje Hakkında

Projenin amacı, oyun tabanlı artırılmış gerçeklik etkinliklerini dördüncü sınıf Fen Bilimleri dersine uyarlamak ve uyarlanan etkinliklerin öğrencilerin akademik başarıları, 21. yüzyıl becerileri ve bilişsel yük düzeyleri üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Ayrıca oyun tabanlı artırılmış gerçeklik çerçevesinde hazırlanan etkinliklerin bilgilerin kalıcılığı üzerindeki etkisinin değerlendirilmesi ve ilgili değişkenler arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Bununla birlikte proje kapsamında oyun tabanlı artırılmış gerçeklik etkinliklerini kullanan öğrencilere ve sınıf öğretmenlerine başvurularak ilgili etkinliklere ilişkin görüşlerinin ayrıntılı bir şekilde ortaya çıkarılması projenin amaçları arasında yer almaktadır. Belirtilen amaçlar doğrultusunda proje, üç aşamalı şekilde yürütülmekte olup nicel süreç projenin ikinci aşamasını oluşturmaktadır. Nitel veriler ise deneysel müdahale öncesi birinci aşamayı ve müdahale sonrası üçüncü aşamayı kapsamaktadır. Ayrıca öğrenme tasarımının teorik temellerine dayanan ADDIE modeli ile gömülü deneysel müdahale süreci bütünleştirilmiştir. Bu süreçte gerçekleştirilecek aşamalar genel olarak aşağıdaki şekilde sunulmuştur.

Proje Süreci